Hoe gebruik je als retailer (big) data om in crisistijd de juiste beslissingen te nemen? Crunch Analytics bij de Team Retail Podcast.
Vorige week waren Louis-Philippe Kerkhove & Laurent Mainil te gast bij de Team Retail Podcast. In een uitgebreid interview gingen ze in op de huidige moeilijkheden te midden een COVID-19 crisisperiode. Ze beantwoordden prangende vragen die bij retailers in België en Nederland op dit moment aan de orde zijn én hoe je het antwoord op die vragen in retaildata kan terugvinden.
In een uitgebreid interview bij de Team Retail Podcast gingen Louis-Philippe & Laurent in op de huidige moeilijkheden voor retailers te midden een COVID-19 crisisperiode. Ze beantwoordden prangende vragen die bij retailers in België en Nederland op dit moment aan de orde zijn én hoe je het antwoord op die vragen in retaildata kan terugvinden.
Welke metrics moet je dagelijks in het oog houden? Hoe ga je de aankomende soldenperiodes of zomeropruiming met inzicht aanpakken? Welke analyses kan je op dit moment best nog maken? En hoe ga je de organisatie voorbereiden op de rest van het jaar?
Louis-Philippe & Laurent gingen uitgebreid in op maatregelen voor de korte én de lange termijn. Over het samenbrengen van retaildata en hoe deze te gebruiken voor het maken van voorspellingen. En over het gebruik van artificiële intelligentie & machine learning om het werk van teams te verbeteren of zelfs sommige taken over te nemen.
Beluister het interview via: