Herbekijk de webinar (NL): Wat zijn de AI trends in retail die vandaag écht het verschil kunnen maken?
Louis-Philippe Kerkhove, CTO at Crunch en Professor of Operations Management at UGent helpt je door het bos de bomen te zien en geeft in 45 minuten een overzicht van de topics die vandaag in retail het verschil maken. Leer welke organisaties er mee aan de slag gaan, waarom, hoe ze het aanpakken én welke resultaten ze er mee halen!
In de snel evoluerende wereld van retail is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologische ontwikkelingen en datagedreven strategieën.
Tijdens dit event duiken we in drie cruciale onderwerpen die de toekomst van retail vormgeven. Van de toepassingen van grote taalmodellen zoals Chat GPT, tot effectieve methoden om productretours te verminderen, en de impact van nieuwe Europese prijsrichtlijnen op jouw prijsstrategieën.
1. Voor welke toepassingen moet je als retailer nu aan de slag met grote taalmodellen (Chat GPT)?
Large language models zoals Chat GPT bieden heel wat relevante toepassingen in retail. Waarvoor gebruik je de technologie die het afgelopen jaar het nieuws heeft gedomineerd nu het best? Hoe gaan toonaangevende retailers ermee aan de slag? We bekijken kort enkele toepassen en lichten toe welke technische infrastructuur je nodig hebt om er snel mee aan de slag te kunnen gaan.
2. Welke datagedreven recepten helpen productretours vandaag daadwerkelijk te verminderen?
De enorme hoeveelheid productretours lijkt wel de onafwendbare vloek die online retail met zich meebrengt. Welke datagedreven strategieën hebben hun impact bewezen? We lichten kort toe hoe je die snel en gericht kan inzetten om de hoeveelheid productretours te verminderen.
3. Welke impact heeft de nieuwe Europese prijsrichtlijn op jouw slimme prijszetting?
Met de Price Indication Directive wil Europa de prijstransparantie voor consumenten vergroten. De regelgeving maakt het zetten van kortingen voor retailers een stuk complexer. Wat zijn de implicaties voor merchandising teams? Hoe kan je alsnog streven naar een maximaal gebruik van het element prijs om consumentengedrag te beïnvloeden? We lichten enkele basisregels toe en tonen aan wat dit betekent voor dynamische prijs- en prijsautomatiseringsprojecten.
Waarom bekijken?
Als Crunch hebben we de afgelopen jaren mogen werken met diverse retail & E-commerce teams in BE & NL, zoals G-Star, Torfs, Scotch & Soda, Hornbach, Hubo, Lensonline etc. Daarnaast werken we ook mee aan projecten voor grote Europese retailers en ondersteunen we onderzoek naar typische retail analytics topics.